Wednesday, April 25, 2012

Reka Pokok....

Salam Ukhuwah..

Lately ni stress dengan diri (masalah hati..huuhuu). Ada satu assignment model yg kami kene buat untuk present .
Malang xberbau pada hari nak present, kami xberpeluang untuk present selepas berpulun menyiapkan model tersebut. Betambah lagi bila time balik bilik model kami rosak atas sebab2 yang tidak pasti..

Sungguh stress bilamana lagi2 model yang ku reka dengan group hancur begitu shj.. Hati mana x hancur lepas  dengan semangatnya buat assignment last2 rosak camtu je...

Alhamdulillah, berkat sokongan rakan2, aku kumpulkan balik saki baki semnagat yg tinggal untuk betulkan balik model. Akhirnya, model tu siap dibina semula, dan aku ambil keputusan untuk pergi present walaupun sepatutnya xdapat present.

Dengan gamble nye maka kami segroup pegi la kelas untuk present. Sebaik shj habis present, komen drpd lecturer sgt memberangsangkan.. Malah terpilih sebgai antara yg berbaik..Hepi sgt2 sebab usaha yg diletakkan membuahkan hasil..



Begitu juga peranan kita  sebagai daie (pendakwah). Wajib keatas kita untuk melaksanakan dakwah. Analoginya seperti assignment model yg diberikan. Perlu kita lakukan nya demi mendapatkan hasil yang sempurna. Namun perjalanan nya xsemudah itu, dalam mencapai matlamat dakwah, kita akan diuji dengan pelbagai dugaaan yang dapat melemahkan kita dalam menjalankan usaha dakwah.. Jadi pentingnya rakan2 sekeliling dan masyarakat setempat untuk sentiasa memberi sokongan dan dorongan agar semangat dakwah yang termaktub dalam diri umat Nabi Muhammad S.A.W tidak luput begitu shj..

Lepas present..legaa
Belajar dari pengalaman, kerna sebaik2 pelajaran adalah melalui pengalaman... Selamat bermuhasabah dan selamat beramal...^_^

No comments: